Welcome to my high school adventure (:

Eerste dagen in the USA

Goedemorgen allemaal, voor jullie avond maar okee.

Ik zit hier nu achter de computer in Lead Hill, bij de familie Burleson. Het is heel leuk hier, maar ik ga beginnen met het avontuur in New York!

De avond dat we aankwamen hebben we niet veel gedaan, behalve zwemmen en pizza eten. De volgende morgen moesten we vroeg op, want we gingen de stad in! Onze gids, Johna, heeft ons heel New York laten zien. En geloof me: het is ECHT groot!

We zijn op veel plekken geweest: Central Park, Times Square, Brooklyn brige, 9/11 memorial, Top of the rock, China town en het vrijheidsbeeld. Ik denk dat ik nu alles genoemd heb, maar het zou best kunnen dat ik iets vergeten ben.. De groep waar wij mee liepen was vet gezellig en druk, de ADHD groep. haha

Na die twee leuke dagen New York kwam de spanning wel, gelukkig was ik niet alleen op mijn eerste vlucht naar Chicago. Maar vanaf Chicago moest ik wel alleen overstappen, alles is goed gegaan en ik had een warm welkom van mijn gastgezin! Toen zijn we gaan luchen en daarna naar de taekwando school waar mijn gastvader zijn trainingsdag af moest maken, het duurde ons te lang dus waren we even gaan shoppen! Yeaahj (: In de avond zijn we uiteten gegaan met een andere familie, die ook een Nederlandse exchange student in huis hebben (Sven). Ik kende Sven al vanuit New York, dus dat is leeuk.

Gisteren zijn we naar de kerk gegaan, dat is een lange zit hoor. Daarna bij oma gaan lunchen en basketballen met wat familie. De familie is heel hartelijk en geinterreseerd. In de avond gingen we nog een keer naar de kerk, dat is normaal op zondag. Daarna kwam iedereen hier eten, dat was erg gezellig. En ik heb een deal gesloten met haar neef, Scott. Ik leer hem Nederlands en hij leert mij gitaar spelen! Dus gister avond is de eerste gitaarles gestart en zijn eerste vraag in het Nederlands, lachen man hoe die mensen dat uitspreken!

Foto's zijn onderweg enjullie zullen snel weer van mij horen.

Adios amigos!

Reacties

Reacties

Peggy

Fantastische indrukken zal je hebben gedaan Roxx,
In mijn tijd had ik alleen een Engels correspondentie
vriendinnetje.....
Zo de eerste tijd lijkt mij het moeilijkst, totdat je gewend bent aan al hun gewoontes, denk ik.
Hoe ervaar je het kerkbezoek, thuis deed je dat nooit toch?
Nu veel succes en plezier daar in de States....xxx

mamsieed

hey skattie vanaf een heel warm kreta heb ik net alle foto's gekeken en je verslag gelezen, toppie! De foto van julie kamer ziet er al uit of je thuis bent:-) Geniet en doe iedereen de hartelijke groeten. Goede deal! Dikke kus xx

mamsie

op dat tablet gaat het nooit zoals ik wil....

Wilma Visser

He Roxanne, leuk om te zien dat je een reisblog bij houdt! Dan kunnen we je volgen bij wat je doet. Leuk die eerste dagen in new york en toen door naar je gastgezin. Wat gebeurt er dan al veel in korte tijd. We wensen je een goede tijd en we kijken uit naar je volgende verhaal. Liefs Hans en Wilma.

Wilma Visser

Ik blijf graag op de hoogte als er wat nieuws geplaatst is

René Tuijn

Leuk en je past je snel aan. Het nu al normaal vinden om 2 keer op zondag (lang) in de kerk te zitten :-)
Groeten

annemieke langeveld

Hallo Roxanne,

Wat feweldig om zo alles van je belevenissen te volgen en wat heb je al veel gezien in New York.
Je doet zo wel heel veel indrukken op.
Laat alles goed op je inwerken en genieten he.

Annet

Hé Roxanne, Geniet de komende 10 maanden. We blijven je volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!